dag 6 - Reisverslag uit Lào Cai, Vietnam van Jan-Marten en Eline Kamphuis - WaarBenJij.nu dag 6 - Reisverslag uit Lào Cai, Vietnam van Jan-Marten en Eline Kamphuis - WaarBenJij.nu

dag 6

Door: Eline en Jan-Marten

Blijf op de hoogte en volg Jan-Marten en Eline

30 Juli 2016 | Vietnam, Lào Cai

Door de slechte WIFI in dit hotel komen de foto’s van de afgelopen dagen vandaag.

Gisteravond zijn we met een groot deel van de groep uit eten geweest en daarna nog even de stad in gelopen. Sapa was helemaal volgelopen met bewoners van de omringende dorpen. Zaterdag is er markt maar deze bergvolken komen vrijdag al naar de stad. Overal probeerden vrouwen en kinderen in hun traditionele en kleurrijke kleding hun goederen aan de man te brengen. Eline kon het niet weerstaan om alvast wat souvenirtjes bij een groepje kinderen te kopen. Op de trottoirs lagen kleden met de handelswaar uitgestald. Er was een prachtige en gezellige sfeer in de stad die overdag wat leeg leek. Met een man of acht hebben we in een karaokebar de avond afgesloten.

Oh ja, het is gestopt met regenen! De naweeën van de tyfoon lijken weg te ebben.

Vandaag hebben we twee wandelingen van een uur of drie door de omliggende valleien gemaakt. Overal wordt je opgevangen door de plaatselijke bevolking die je iets proberen te verkopen. De kindjes zijn echt té schattig. Verder was de omgeving prachtig! Rijstterrassen met overal kleine hutjes en huisjes. Elke dorp heeft bewoners uit een bepaalde stam dus de kleding is ook elke keer anders. De lunch was in een afgelegen restaurant met heerlijk Vietnamees eten. Tijdens de lunch deden de locals traditionele volksdansen. De wandeling na de middag kwam ook langs een prachtige waterval. Het water kwam van drie kanten de hoofdstroom was nog redelijk helder maar één waterval was chocolademelk van kleur van de vele klei die mee wordt afgevoerd. Dit gaf een heel bijzonder beeld.

Na die lange wandelingen doen onze voeten wat pijn, maar kunnen we vol overtuiging zeggen dat dat het waard is!

• 01 Augustus 2016 - 10:30

Sandra:

Dag lieverds.
    Jullie ervaringen worden zo mooi en vol enthousiasme beschreven dat ik helemaal meegeniet.
    Zeker die kindjes (en stiekem ook wel de karaokebar)!! Fijne tijd verder.
    liefs SAN

• 01 Augustus 2016 - 10:32

Christel Kamphuis:

Fijn om weer wat te lezen! En super dat het niet meer regent. Nog even in Vietnam genieten en dan op naar Laos!

• 01 Augustus 2016 - 11:24

Ron En Saskia:

Lieve Globetrotters!
    Wat een prachtige verhalen van jullie indrukwekkende ervaringen. Zo'n andere cultuur, natuur, bevolking, eten. Heel interessant, en misschien ook wel aandoenlijk. Zo mooi beschreven!
    Geweldig dat jullie zulke mooie ervaringen willen delen! We blijven jullie volgen! Genieten jullie maar verder met volle teugen!!
    Lieve groetjes, Ron & Saskia

• 01 Augustus 2016 - 14:09

Ineke:

Lieve broer en nicht,

Wat een reisverhalen , jullie zien en doen hele leuke dingen en als je ze hier ( koude Nederland) leest ben je er toch een beetje bij. De mooie foto's maken het verslag compleet. Ben benieuwen naar de volgende verhalen. Geniet van jullie reis. XXX Ineke