dag 17-19 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Jan-Marten en Eline Kamphuis - WaarBenJij.nu dag 17-19 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Jan-Marten en Eline Kamphuis - WaarBenJij.nu

dag 17-19

Blijf op de hoogte en volg Jan-Marten en Eline

15 Augustus 2016 | Cambodja, Phnom-Penh

Vanuit Siem Reap zijn we naar het zuiden vertrokken. Ruim driehonderd kilometer met enorme velden met rijst. Je ziet dat het land zich de historie probeert af te schudden door het bouwen van woningen en de aanleg van wegen. Onderweg hebben we geluncht bij een marktje met insecten en ja wij hebben allebei een gefrituurde vogelspin geproefd. Met wat kruiden best wel weg te krijgen moet ik zeggen.

In Phnom Penh hebben we de boulevard verkend met de Zilverpagode, het Koninklijkpaleis, even stilstaan bij een ritueeltje rond een piep klein tempeltje voor het paleis en langs de mooie restaurantjes.

Vandaag een heel ander Cambodja leren kennen. Woorden komen te kort. Eerst hebben we S-21 bezocht, een voormalige high school, later dé gevangenis van de Rode Khmer en nu een museum. Daarna door naar de boomgaard aan de rand van de stad, The Killing Fields.. Huiveringwekkend om te zien wat mensen anderen aan kunnen doen.

Vanmiddag nog even een luchtig item bij de kop gepakt, shoppen in Phnom Penh.